Grafisch ontwerpburo – Van den Bos

Cool Control

Logo en huisstijl

In de huisstijl van Cool Control is gebruik gemaakt van vormen die symbool staan voor belangrijke kenmerken het bedrijf. Cool Control is sterk in het bieden van optimale koel- en opslagfaciliteiten voor elk type fruit. 

Een korte toelichting op het beeldmerk: 
Het kleurverloop in de cirkel staat voor het koeling- en rijpingsproces en geeft het beeldmerk meer dynamiek. 

In donkerblauw zijn de twee aan elkaar geschakelde letters ‘C’ te lezen. Door het bieden van optimale condities kan Cool Control een belangrijke schakel zijn in het logistieke traject van teler tot groothandel of supermarkt. Door te zorgen voor perfecte klimaatomstandigheden tijdens de opslag van versproducten maakt Cool Control diens afnemers meer flexibel en daarmee slagvaardiger. 
De cirkelvorm van het beeldmerk kenmerkt het jaarrond bieden van service en oplossingen. Seizoen producten kunnen door Cool Control hun versheid langer behouden. Anderzijds kan het rijpen van versproducten worden bespoedigd.

Het gebruik van een uitgemeten lijnstramien brengt evenwicht in de vorm en rust voor het oog. Dynamisch maar toch compact en in balans, kortom een zeer herkenbaar beeldmerk.