Wij creëren een treffende identiteit voor uw onderneming
Bij het bepalen van de identiteit van uw onderneming gaan we bij Grafisch Ontwerpburo Van den Bos niet over één nacht ijs. Eerst bekijken we samen met u waar uw bedrijf voor staat. En horen we graag van u waar u met uw onderneming naar toe wilt.
We stellen vast waarin uw bedrijf zich onderscheidt van de concurrenten. Onderzoeken wat uw onderneming voor de primaire doelgroep zo aantrekkelijk of zelfs uniek maakt. Op basis daarvan omschrijven we wat het kenmerkende is van uw bedrijf; wat de toegevoegde waarde is. Vervolgens bespreken we met u welke kleur of kleuren juist wel of niet bij de uitstraling van uw bedrijf passen.
Wat tot de verbeelding sprekende vormen zouden kunnen zijn. En voor welke tone-of-voice we het beste kunnen kiezen: de wat formelere u-vorm of de toegankelijke je-vorm. Pas als we dat allemaal helder hebben, kunnen we een logo of huisstijlontwerp voor u ontwikkelen dat staat als een huis. En dat alles zegt over uw bedrijf.
Uw logo is het uithangbord van uw bedrijf
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Dat geldt zeker voor uw beeldmerk: uw logo. Het vertelt in één oogopslag wat uw bedrijf doet en waar het voor staat. Het geeft uw bedrijf een gezicht en gevoel. Claimt een deel van de markt. Straalt vertrouwen uit. En vergroot uw naamsbekendheid.
Nadat u ons een beeld heeft gegeven van uw bedrijf en wij ons er uitgebreid in verdiept hebben, gaat Grafisch Ontwerpburo Van den Bos voor u aan de slag. Wij vertalen de producten, diensten, sterke punten, identiteit en het imago van uw bedrijf in een creatief design, onderscheidende vorm, aansprekende kleur en een tot de verbeelding sprekend lettertype.
‘Keep it simple’ staat daarbij voorop. Het ontwikkelen van een goed logo is de kunst van het weglaten. Met als resultaat dat uw logo glashelder communiceert wat uw bedrijf zo bijzonder maakt.
Het restylen van uw logo is de gewoonste zaak van de wereld
Bijna niemand ziet het. Maar de meest gerenommeerde bedrijven ter wereld laten hun logo regelmatig restylen. Dit gebeurt zo geraffineerd dat het bijna niet opvalt. Pas als u de logo’s van Heineken en Philips van jaren terug vergelijkt met de logo’s van nu ziet u een wereld van verschil. Bij Grafisch Ontwerpburo Van den Bos pakken we ook het restylen van uw logo graag voor u op. Op die manier behoudt uw bedrijf zijn eigentijdse uitstraling.
Uw huisstijl is het visitekaartje van uw onderneming
Uw huisstijl ligt in het verlengde van uw logo en is het visitekaartje van uw bedrijf. Het komt overal terug. Denk bijvoorbeeld aan enveloppen, briefpapier en het visitekaartje zelf. Aan het naambord op de gevel van uw bedrijfspand. Aan reclame op uw bedrijfswagens en bedrijfskleding. Aan banners op beurzen, aan jaarverslagen en verpakkingen. Aan advertenties, folders, brochures, posters en billboards. Maar ook aan uw website, e-mails en online nieuwsbrieven. Ideaal gesproken komt uw huisstijl overal in terug, waardoor alle uitingen elkaar versterken. En zodat het geheel meer is dan de som der delen.
Het beste kunt u uw huisstijl bewaken met een huisstijlhandboek
Bent u helemaal tevreden over uw logo en huisstijl? Dan is het zaak om uw bedrijfs- of merkidentiteit vast te leggen en te bewaken. Wij ontwikkelen daarvoor vaak een huisstijlhandboek, ook wel brand manual genoemd. Daarin staat precies omschreven welke kleur of kleuren worden gebruikt bij uw huisstijl. Welk lettertype wordt gebruikt. En welke verhoudingen dienen te worden aangehouden. Dat doen we voor elk communicatiemiddel, van visitekaartje tot billboard. Zodat elke uiting altijd exact dezelfde uitstraling heeft. Voor u en voor ons is het een handig naslagwerk. Datzelfde geldt voor uw medewerkers die bijvoorbeeld een professionele bedrijfspresentatie willen geven. Maar ook voor de nieuwe generatie vormgevers en marketeers vormt zo’n brand manual een uitkomst. Want daarmee kunnen zij de identiteit van uw bedrijf ook in de toekomst op een herkenbare en consistente manier onder de aandacht brengen.